Den 42....

Jak se pomalu snižuje tlak a meteorologové předpovídají nehezké počasí, tak i zvěrstvo leniví. Já dneska naopak byla pilná včelka - zahradnice. Na cestě z rehabky jsem se měla zastavit v bance a neprozřetelně jsem se zastavila u prodejců stromků, sazenic cibulek a pod. No a domů jsme šla lehčí o tři stovky a těžší o tři keříky růží a jednu pivoňku. Jedna růže je, podle obrázku modrá, ale při bližším pohledu na fotku je jasně vidět, že před nafocením stála jako řezaná nějaký čas v modrém roztoku. Určitě si vzpomenete na pokus který se dělal v hodinách přírodopisu se sněženkou či jinou bílou květinou a roztokem modrého nebo červeného inkoustu, aby se ukázalo jak rostlinnými pletivy proudí voda. A jelikož byla obarvená tak se sněženka zabarvila buď do růžova nebo světle modra. A to je i fígl obchodníků z květinami, jak udělat z obyčejné růže neobyčejnou. Prostě ty nařezané růže postaví do nádob z různě barevnými roztoky a stačí pár dnů počkat. A ejhle modrá růže je na světe! Ale stačí se podívat na pletiva a žilky na listech a je jasné, že to příroda nebyla....
Já si jí koupila protože v originále to je krásná světlounce fialová....pak jednu červenožlutou a keřík tmavě červené z které se ovšem po rozbalení vyklubaly sazenice dvě...takže jak praví reklama dvě za cenu jedné....což jsem se nezlobila, protože jsem ty čtyři růže vlastně potřebovala do výsadby....
Pivoňka je podle obrázku žlutooranžová, takže na tu
jsem hodně zvědavá....


A tak jsem před sázením navozila tři kolečka kompostu, přesadila do větších kontejnerů semenáčky jehličnanů, přestěhovala kompostér a zasázela ty růže. A jelikož bylo luxusní slunečné a teplé počasí když přestal foukat vítr, ještě jsem chvíli relaxovala na terase....
A teď jdu padnout do postele stejně jak smečka na fotce Mrkající.

Komentáře